Pages

sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Viikko 12

Hurlumhei!

Taas on yksi viikko vierähtäny! Tätä ette tienneet ennen ku kerroin.

Tällä hetkellä majaillaan Koh Yao jotain- saarella, mutta en kerro tästä nyt sen enempää, koska ollaan täällä vielä puolet ensviikosta- postausta tulee siis tän reissun jälkeen.

Yritän muistella mitä muuta tällä viikolla on tapahtunu!
Nää kuvat tulee taas täysin sekalaisessa järjestyksessä. Koittakkee kestää!

Sadekaudesta oon tainnu jotain jo mainitakin. Nää sadekuurot on paljon vakuuttavampia mitä Suomessa! Vettä tulee vaakatasossa ja pystysuorassa ja ristiinrastiin ja poikittain! Sekunnin murto-osassa kastuu niin, että edes se paikka mihin aurinko ei paista, ei säästy kuivana. Sain ostettua sadeviitat (semmoset kertakäyttöiset jotka saa palvella meitä 1,5kk!) että voidaan kruisailla skootterilla sateesta huolimatta. Tulee jotenki elävästi suviseurojen puhtaanapito-työvuorot mieleen kun ajellaan sadeviitat päällä paikasta toiseen! :D (mullahan näitä työvuoroja on ollut runsaasti.. öö, ootappa..)
Mutta siis! Ei tilanne onneks oo ihan toivoton, koska aurinkoisia päiviä on vähintään yhtä paljon ku sateisiakin. Kuurosateisiin pitää vain varautua aurinkoisesta kelistä huolimati.

Voi mun maha raukka ja vielä raukempi koulupaita! Ton pitäis palvella mua vielä 4vk enkä oikeasti tiedä miten se on mahdollista. Kun istuu, hengittäminen on äärimmäisen epämiellyttävää! Mulla on lisäks alimman napin alapuolella hakaneula jonka tarkotus on estää mahaa vilkkumasta. Näytän todella koomiselta muumimammalta kun taaperran nuttura pitkällä koulun käytäviä.

Sain seurata yhtenä päivänä kahvilassa iloista stailaus-operaatiota. (selin istuva ukko meikkas tota tytsyä.) Voi kun mullakin ois joku hovi-kauneudenhoitaja joka vois esim... ööö... pestä mun hampaat? Laittaa joka aamu nutturan. Sipasta dödöä jos meinaan unohtaa. Leikata varpaankynnet ja pureskella sormenkynnet. Huolehtia että hampaankoloissa ei oo ruuan jälkeen salaatinlehtiä tai kanasuikaleita (eli siis tarkistaa että ikenet ei oo ruskeat suklaasta ja kakunmuruset ei korista jokaista hampaanväliä. Yritin esittää terveellistä.)

Yhtenä aamuna olin turhamainen ja laitoin ranskanletin nutturan sijaan! Onneks turhamaisuus koki kolauksen kun tajusin että SE jakaus (joka siis koristaa mun takaraivon/päälaen vasenta sivua) paistoi reippaasti läpi!

Tähän viikkoon mahtui myös emotionaalisesti latautunut päivä.. (lue: paaljon itkua.)
Kuuntelin koneelta Jämsän opistosarjan levyjä ja itkeä pillitin. Tähän lisättiin pieni riita ylkäni kanssa jota seurasi itkua (ja riidan sopimisen jälkeen vielä enemmän itkua).
Kouluun lähtiessä näytin siltä ku oisin saanu allergisen reaktion.
Koulussa sain sos.psykan kokeesta 8,5 ja olin niin ärtynyt koska luulin saavani 9,5. (jälkeenpäin tajusin että multa puuttui 1,5p maksimista ja olo koheni sen myötä :D). Tämän takia en sentään itkua vääntänyt vaikka läheltä piti.
Näyttääkö kenenkään muun naama ja silmät murjotuilta itkemisen jälkeen?

Kävin lohduttautumassa.

MUTTA JES!!! Meidän lähelle on avattu uus putiikki! Tää on niin mun lemppari. Lupaan tuoda kaikille mun ystäville tuolta tuliaisiks vaattehisia. Onneks mun juhlavaate-huoli on poispyyhitty. Tuolta löydän varmasti jotain sopivaa niin ristiäisiin kuin rääppiäisiinkin.

Meillä oli yhtenä päivänä joku kiva pieni herhiläinen kylässä! Onneks meillä on kaks aikaansaavaa suomi-poikaa jotka pelasti tilanteen. Toinen sai tehtäväkseen saalistaa tämän herhiläisen ja tehdä siitä selvää jälkeä. Pitkän mopilla huitomisen jälkeen onnistuttiin!

Pieni herhiläinen- kaunosielu.

Mikään ei oo niin ihanaa ku herätä vuokranantajan piskin räksytykseen! Se tulee monesti meidän partsin oven taakse haukkumaan, ah. Minä koiraihmisenä olen siitä hyvin iloinen..
Teki mieli kumota ämpärillinen vettä sen päälle.

Kävin yhtenä päivänä syömässä kahden thaikku-opiskelukaverin kanssa. Kaikkien ruokien piti olla "no spicy", mutta mun huulet ja suu oli aivan turta tämän muuten miellyttävän aterioinnin jälkeen! Hymyilen siks niin leveästi että huulet ja ikenet vähän tuulettuis.

Yoga-maestro.

Yhtenä päivänä pääsin todistamaan kampuksella iloista tapahtumaa. Tässä on joku sähkösysteemihärpäke joka piti todella miellyttävää eikä lainkaan epäilyttävää ääntä. Yhdestä kohdasta sinkoili kipinöitä ja näytti siltä että jotain tapahtuu pian. En jääny sitä tapahtumaa odottelemaan, mutta hetken päästä oli tullu sähköpostia jossa informoitiin että koko kampukselta oli menny sähköt kahdeksi tunniksi. 

Tän viikon tärkeimmät tapahtumat: mun äiti ja isi on kumpikin täyttäny vuosia! Meidän perheellä on ollu ihanaa ohjelmaa tiedossa, ja hiukan haikeana ajattelen miten täydellistä olis olla koko joukko yhdellä koolla. Paljon onnea rakkaalle äitille ja rakkaalle isille! <3

Tässä pikainen katsaus tämän viikon tapahtumiin.
Ensviikolla siis lisää tästä meidän saari-lomasta!
Ihania päiviä sinne Suomeen, kohta jo nähdään! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti