Pages

perjantai 31. tammikuuta 2014

Koulupuku!

Noniin armaat ystävät!

Mähän oon kertonu teille jo ennen reissua, että meillä on koulussa koulupuvut. Orientaatioviikolla me tosiaan mentiin yhtenä kauniin hikisenä päivänä erittäin pieneen ja ahtaaseen kauppaan josta ostettiin puvut.
Mä menin sisään ensimmäisenä oppilaana ja myyjät katteli mua päästä varpaisiin ja jutteli huolestuneen näkösenä päät yhdessä. Luulen että huolenaihe oli mun vyötärönseutu jota ei siis ole.
No, naiset rupes kiikuttamaan mulle toinen toistaan suurempia paitoja ja hameita, ja mä menin kuuliaisesti sovituskoppiin hikoilemaan.
Kaikilla tytöillä on samanlaiset kaulukselliset t-paidat, ja hameista oli muutamia vaihtoehtoja: kapea musta kynähame jonka pituus ei todellakaan polvia peitä- se on musta hassua, koska täällä korostetaan konservatiivista pukeutumista. (Meille sanottiin jo ennen koulun alkua että ei lyhyitä shortseja eikä toppeja.)
Toinen vaihtoehto on lyhyehkö musta kreppihame, ja kolmas vaihtoehto pitkä musta kreppihame. Mä sovitin sekä lyhyempää että pitkää kreppihametta. Jostain syystä mulle ei edes tuotu kynähametta, kuinka moukkamaista! :D
Joudun mahan takia jättämään hameet tohon mahan alle, ja voin sanoa että lyhyempi kreppihame näytti todella epätoivoiselta mun päällä! Niimpä päädyin pitkään hameeseen, vaikka myyjän mielestä se oli liian pitkä mulle. Whaat, eikö pitkän hameen kuulu olla pitkä? Ilmeisesti ei.
(Pitkä hame on muuten siitäkin syystä mulle tosi näppärä, koska joudun varmaan jossain vaiheessa käyttämään tukisukkia ja nehän näyttää kauniilta polvipituisen helman alta..!)

Voin kertoa että itsetuntoni mureni murenemistaan.
Ostin kaksi paitaa: toinen kokoa 3XL ja toinen 4XL. Toivon että suurempi menee mulle ihan loppumetreilläkin, mutta varma en ole.
Tunsin itseni jättimäiseksi virtahevoksi sirpakoitten koulutovereiden sovitellessa lyhyitä kynähameita ja näyttäessään mannekiineilta.
Ajattelin että mun seuraavat 4kk on pilalla, koska joudun käyttämään hirveitä kaapuja aina koulussa.

Seuraavana päivänä ostettiin koulusta koulupukuun kuuluvat napit ja muut viritykset sekä vyön.

Tänään ryhdistäydyin ja vaihdoin napit paitaan, lisäsin muut krumeluurit ja sovitin pukua vielä kerran. Ja arvatkaa mitä: OLIN TODELLA TYYTYVÄINEN! Noi piristävät yksityiskohdat sai kyllä ihmeitä aikaan!
Tässä kuvia!


Noo, näytän ehkä vähän lentoemännältä :D (paidan hihoja täytyi kääntää koska ne on hävyttömän suuret ja lepattavat. Onneks mun käsivarret ei vastaa mahan kokoa :D )


Vyö. Aika miesmäinen mutta onneks oon muuten niin naisellinen :P

Nappi.

Rintakoru. Meni hiukan vinkkeliin. Saa nähdä onko se tossa asennossa koko 4kk vai saanko aikaseks laittaa sen suoraan.

Tämmönen härpäke on paidan kauluksessa.

Lisempää nappeja.

Koulupuvun kanssa pitää olla mustat kengät. Ostin Chanelin (:P) erittäin tekonahkaiset kengät lähimmästä katukaupasta pilkkahintaan, ja luulen että nää tulee koitumaan mun turmioksi. Oon tottunu tähän asti kävelemään täällä mun lemppari nahkasandaaleissa (keltaiset, nami <3), ja nyt mun pitäis lompsia tämmöisissä! Nää on varmaan helteellä yhtä vilpoisat ku elmukelmuun käärityt koivet!



Mitä tykkäätte mun koulupuvusta? Oikeastihan on tosi näppärää ettei tartte joka aamu miettiä mitkä vaatteet laittais!

Täällä on nyt Kiinalainen uusivuosi ja tässä meidän kotikadulla on tosi rauhallista. Luulempa että rannalta saattaa löytyä vähän enemmän vilskettä ja pauketta.

Ihanaa viikonloppua kaikille <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti